perjantai 24. toukokuuta 2013

Pienten poikien juttuja

Minulla on ilo ja etuoikeus kasvattaa kahta pientä ja sanavalmista miehen alkua. Erityisesti näistä nuoremman, ei ihan vielä kouluikäisen, edesottamuksia ja lausahduksi on mahtavaa kuunnella, erityisesti kun hänen kasvatuksensa on vahvasti naisen, eli minun leveillä harteillani.

Olen silloin tällöin kirjannut ylös poikien sanomisia, jotta muistaisin ne vielä vuosien päästä, joten ilahdutetaan muitakin näillä, enjoy. :)

"Äiti, silloin kun sä olit lapsi, niin oliks sillon pelikortteja...?"
Kysyi lapseni 6 v. Muinaismuisto esihistorialliselta ajalta kiittää ja kuittaa.


Poikani 6 v. mietiskeli iltapesulla käytyään ja uudella Angry Birds saippualla itsensä huolella kylvettäneenä, että "Kyllä äiti sunkin kannattaisi käyttää tätä samaa saippuaa, niin susta tykättäis ja saisit MIEHEN tänne".

Poika 6 v. fillarilenkillä: "Äiti voisitko sä tästä lähtien aina sanoa ensin kulta, kun sanot mulle jotakin? Niinkuin, että kulta, mennään nyt tien yli."

Poika 5-vuotiaana "Äiti, mä toivoisin kaikkein eniten joululahjaksi metsäpoliisiasemaa. Ja toiseksi eniten toivoisin joululahjaksi, että sä olisit nätimpi. Sulla pitäisi olla ripsiväriä ja huulipunaa ja mekko."

Hymyä räjähdysherkkään päivään tarjoili taas rakas Päivänsäteeni 7v.
"Äiti, kato mä piirsin sulle kuvan, tää on se musta Angry Bird. Se on samanlainen kuin sinä, sellainen pommi."


Pojan parisuhdevinkit äidilleen, osa 381: "Äiti, sähän et voi koskaan enää mennä naimisiin?" Minä: "Miten niin? Kyllä mä itse asiassa voin, jos haluaisin. Nyt vaan ei ole ketään kenen kanssa menisin." Poika: "No ehkä sun pitää etsiä Eliittikumppanit.fi:stä."

Poika aamulla klo 6.45 joulunpyhien jälkeen: "Äiti, mä rakastan tätä kiirettä joka meillä taas on!"
Jep, arki on alkanut.

Poikani 10 v. "Joskus mua huolestuttaa ikääntyminen..."

Poika 6 v. häärää ja peuhaa eikä malta rauhoittua nukkumaan. Kysyin, että miten sinä nyt olet noin levoton? Poika vastaa, "intohimo iski, jos ymmärrät mitä tarkoitan?"

Päivänsäteeni. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti